Så där larvigt mamma-stolt :)

Japp så är det, är så där larvigt stolt som bara en mamma kan vara över sina barn och deras framsteg :)
Idag efter dagis hade jag och Nowin lite tid på tu man hand, så vi passade på att leka lite med bilar och tåg. Jag puttade fordonen fram till Nowin och så sa jag brum,brumbilen eller tuff,tufftåget och Nowin som är väldigt lättroad kiknade av skratt. Sedan plockade han upp ett tåg och utbrast "tå, tå" (tåg) då kan man inte låta bli att bli alldeles varm i mammahjärtat och galet stolt :)






Igår var jag på coachmöte på arbetsförmedlingen, tro mig det är bland det bästa jag gjort på länge. Hade en jättebra coach som heter Camilla, men som jag skrev tidigare har hon fått nyinställning, så fick en ny som heter Lina också en jättemysig tjej, jättebra hon med verkar det som. Hur som helst när jag gått ifrån ett sånt här möte är jag alltid glad, man känner sig motiverad och det känns som om man verkligen kan lyckas även om man varken har utbildning eller värsta arbetserfarenheterna. För er som inte vet vad en arbetscoach är så ska jag berätta det för er ;)
En arbetscoach fungerar lite som en "pusher" och ett bollplank som hjälper en med t.ex. cv, hur man söker jobb etc. vilket är precis vad jag behöver just nu känns det som!!!

Så tack snälla gulliga Anso för tipset :D




Läste på min systers blogg att det bär av mot uppsala bb nu. Så ev blir det bebis snart ;) håller tummarna för er!
lycka till älskade syster, och Ronny svimma inte hehe :P

SPÄNNADE!




annars är det väl som vanligt, med andra ord det händer inte så mycket här, har städat här ovanligt va??! ;)

Btw har jag berättat att vi skaffat oss husdjur?? nää inga dammråttor :P men små söööta rådisar till många andras stora förskräckelse. I början hade vi bara två, Tequila och Smirnoff men nu har även Noa fått en som han döpt till Lillan, men tyvärr har hon inte fastnat på kort ännu. Så får lov att lägga ut på de andra två små darlingarna!





SMIRNOFF & TEQUILA
mattes små älsklingar!

är dom inte alldeles jättesöta!

Den vita är Kenneths och den svarta är min, Noas är också svart men är en aniiingen större än dessa två töser!




Imorgon ska jag och Kenneth ut och fiska om vädret tillåter. Är långt ifrån en "intresserad" fiskare, men det är kul å få napp och även om jag varken tar i mask eller fisk så är jag faktiskt duktig på just det, att få napp!




 

Här är lite bilder från när vi var ute och plockade kantareller. Noa ser lite surmulen ut just här för han ville inte riktigt vara med på bild. Nowin lyckades vi precis fånga på bild innan han beslöt sig för att vända om till "sitt" älskade blåbärsris där han satt och njöt av alla bär i stora drag, det lilla matvraket hehe ;p



PUSSAR :D 


Ps. EMILIE dags att uppdatera lite nu vaa ;p garvar så jag viker mig varje gång jag ser er "vanliga" frukost hehe, men nu är jag nyfiken på något nytt ;) ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0