Förlåt...


För att jag är så dålig på att uppdatera min blogg, men har varit lite rörigt ett tag, så har inte haft ron att slå mig ner och låta fingrarna rusa över tangenterna, så ännu en gång FÖRLÅT!

Så vad har hänt sen sist??
När man är hemma så mycket som jag är vid tillfället så har man svårt att hålla ordning på dagarna men lite har det ändå hänt... Jag följde med Nathalie och Stefan för att storhandla för några dagar sen, dessutom har jag och Nathalie haft en heldag på stan, för Nathalie VAR i stort behov av nya bh:ar. Det är väl en annan oxå, men fattig som man är får man bara lov att fönstershoppa heh (ett ständigt tjat om att jag är fattig hela tiden, jag vet!)
Men det var väldigt mysigt att ha mina tjejer för mig själv och så lilla Nowin såklart ;) mamma älskar dej bubben! Igår kväll var vi ute och fiskade, men vart ingen aha-upplevelse direkt, allting verkade tala emot! Halvdant väder, inget napp och väldigt trötta barn. Idag tog jag tillfället i akt och röjde av här hemma så nu är det fint igen, skönt!
Ja just det ja, medans jag och Nowin var på stan, hade Kenneth och Noa vart ute och plockat blåbär, så både jag och Nowin vart glatt överraskade när det bjöds på blåbärspaj och hemmagjord blåbärspaj efter middagen, MUMS! Tack mina hjärtan, älskar er oxå!

Men även om jag är dålig på att uppdatera så har jag iaf hunnit läsa några toppbloggar. Men tyvärr är jag inte så duktig på det där med att länka :/

Men bloggarna tillhör mina två storasystrar, Emilie å Miriam, deras små systrar Kim å Denise samt mamma Becka! m.fl.
Det var riktigt kul att läsa att Emilie testat mitt recept på Kantarell-lasagne :D visst är den go??
Och Miriam jag tror er trapp blir jättefin <3

Har ju även lovat att ladda upp bilder här, men lika seg som jag är på att skriva är jag på att ladda upp bilder, så åter igen, SORRY!

Något annat som har en försvinnande åtgång i min umgängeskrets, är min kladdkaka så det har gått åt ett par de närmaste veckorna, glupska som vi är ;) tycker jag borde tröttnat på detta kladdiga underverk, men icke!!!
Dock kan jag inte baka till er andra, så tänkte dela med mig av det recept jag använder liksom många andra!


KLADDKAKA!

1 1/2 DL MJÖL

3 DL SOCKER

4 MSK KAKAO
(men jag brukar ha mer, mycket mer ;p)

2 TSK VANILJSOCKER

100G. SMÖR

2 ÄGG

GÖR SÅ HÄR:

Smält smöret, antingen i en kastrull, eller som jag i micron!
Blanda alla torra råvaror, tillsätt äggen och avsluta med det avsvalnade smöret!
Grädda kakan i mitten av ugnen på 150*c, ca 40 minuter!

LYCKA TILL!

Ett enkelt recept som går fort att göra och gör i stort sett alltid succé :)
servera med en klick grädde och ev. lite färska bär!

Apropå skriva, har jag ett projekt på gång, eller snarare än idé till ett projekt. En idé som funnits i flera år. Jag ska imorgon börja skriva på min första barnbok. Huvudpersonerna i denna bok är faktiskt min egen son, Noa och hans barndomskompis Antonio. Så håll nu tummarna för att det går vägen ;)

Grejen är den att jag länge velat göra den här boken som förhoppnigsvis får uppföljare oxå. Det är bara det att jag inte haft förmågan till att tro på mig själv. Min älskade mamma har varit på mig och pushat mig, kommit med ideér och så. Men det var inte förrän idag, som jag verkligen insåg att jag faktiskt kan göra det!

TACK ÄLSKADE MAMMA FÖR DIN SUPPORT, ÄLSKAR DIG!

Satt och såg på Rachel Ray, skulle egentligen inte göra det men något fick mig att göra det i allafall. I programmet vart en tioårig flicka intervjuad, hon hade fått en inbjudan till vita huset men hennes familj hade inte råd att betala biljetten för resan dit. Så flickan kom på att kombinera sina intressen; matlagning och att skriva. Så hon gjorde en kokbok för barn, fick den tryckt och lyckades sälja tillräckligt många exemplar för att få ihop till sina biljetter.

Även om jag inte alltid har förmågan att tro på mig själv, fastän att jag har vetskapen om att jag duger så har jag en stor tro på "ödet" eller vad man nu vill kalla det. Jag tror att allting som händer en har en mening. Det jag vill komma till är att jag tror på tecken, tecken som visar än rätta vägen. Jag hade inte tänkt titta på programmet men gjorde det ändå, och på så sätt fick jag uppenbarelsen (börja låta religös, jag vet!) att kan hon denna lilla tioåring lyckas att släppa en bok, så kan jag också!

COOLT! tycker jag iallafall...

Nä om man ska ta och gömma ögonen, som min pappa brukar säga :p

Som får mig att tänka på en sak som hände när jag var mindre.
Vi var ute och "semestrade" på en ö, jag, brorsan och pappa! Det regnade väldigt mycket och tiden gick långsmat så pappa beslöt sig för att fördriva tiden med en liten tupplur, så han la sig på soffan och sa att han skulle gömma ögonen än stund, efter en stund gick jag fram till honom, lyfte på hans ögonlock och utbrast: JAG HITTADE DOM! vilket fick min pappa att skratta hjärtligt!

Och med denna lilla historia avslutar jag mitt inlägg och önskar er alla en godnatt, sussa godis!

all my love <3


Kommentarer
Postat av: Emilie

hej anna!!

Äntligen uppdaterade du hihi....

Vad kul att du ska prova å ge ut en barnbok...go for it!!!

du får lov å blogga om hur det går =)

Kramisar

2009-09-08 @ 18:03:42
URL: http://trixielife.blogg.se/
Postat av: miriam

hi hi vad gulligt när du sa så till ubbe :-)!!

åh vad kul med boken anna You go!!!

undrade just vart du tagit vägen,brukar kolla in nån gång om dagen för att se vad du gjort :-)!!

love you!

puss

2009-09-08 @ 18:57:59
URL: http://ljuvahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0