TÄNK Å GÖR'T...

TÄNK Å GÖR'T Det är min nya livsfilosofi, enligt min storasyster Miriam, det är även hon som beordrat mig att starta denna blogg. En
POSITIV BLOGG kort och gott!

Nu när jag äntligen tog mitt förnuft till fånga att starta en ny blogg, kände hur inspirationen kliade i fingrarna, då får min pojkvän alarm om att han måste in på farmville och plantera gud vet vad, så typiskt!
Hahaha, vilken bra början jag som skulle skriva positivt och börjar med att gnälla :)

Hur som helst dagen började med att vi gick upp jag gjorde ordning ungarna för dagis och sen gav sig Kenneth iväg för att lämna dom och röra sig vidare in mot Gävle för körlektion på trafikskolan!
Jag själv la mig i ett varmt bad och bara njöt av att varken kissnödiga ungar eller undrande karlar kom in och störde :) Sedan gick jag ner till Nathalie som bjöd på frukost, ostmacka och nybryggt kardemumma kaffe, mumma!

Sedan beslöt vi oss för att ta en liten promenix i det vackra vädret, Det var jag, Nathalie hennes dotter Jessie och deras hund Hindi som begav sig ut på äventyr! Det vart den "vanliga" skogsrundan på ca 5 km. Så vi är hurtiga, hehe!

När vi kom hem avnjöt vi en underbar lunch som nathalie svängde ihop Kyckling,bön å grönsaksgryta(??!) med couscous lovely! Efter en stund kom en bekant till Nathalie med sin lilla dotter å hälsade på. Sen begav vi oss ut igen för att hämta mina prinsar på dagis! Där mötte jag karln min som egentligen inte skulle hämtat barnen men som sprungit dit i förväg innan vi hunnit fram! Snacka om suprise :)

Sen vart det lite gnäll, matlagning, badning och läggning av barnen. Ja ni vet vanliga vardagsssysslor hehe :)
Efter att barnen slocknade sprang jag en trappa ner till Nathalie och snackade lite skit!

Jag och Kenneth rundade av kvällen med en skräckis, eller snarare att Kenneth gjorde det, eftersom jag är väldigt mörkrädd så tjuvkikade jag bara lite över dataskärmen hehe!
Var in till mina pojkar och bäddade om dom lite där dom låg och sov som små änglar, de är ju så söta att man bara vill äta upp dom!!!
Imorgon ska jag ner till Nathalie igen, (JAA! Det kommer bli mycket Nathalie i denna blogg. Dels för att hon är den enda jag känner här än så länge dels för att hon är min granne och min bästa vän!) hon ska hjälpa mig att slänga ihop ett cv så att jag kan söka lite jobb!!!


    

KÄRLEK!



Pusspuss å Nattinatti!


Kommentarer
Postat av: miriam

he he braaaa annapanna :-)!!vad roligt nu ska jag gå in här varje dag!!

hoppas bilder på köket kommer snart är jättenyfiken , det låter så fint!

massa kärlek och pussar från mej!!

2009-08-27 @ 08:11:37
URL: http://ljuvahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0